marți, 10 mai 2011



      Acum ceva timp am primit un mesaj unde mi se spunea elegant "sa o lasi mai moale cu tiganii" , dupa care a continuat spunandu-mi ca e o "sugestie".In sfarsit , idea e ca eu in aproape 3 luni de cand am blogul daca imi amintesc bine am scris doar intr-un articol despre tigani ,dar nu am pus punctul pe I ,au fost doar cateva fraze. De fapt era ceva de genul cine distruge societatea romana ,acolo vb. si despre politicieni ,chiar si despre noi romanii ca natie , cam despre tot ce vad eu ca ne distruge ca popor. La fel ca si in videoclipul de mai sus s-a intamplat si cu ce am scris eu,dupa acel articol nici un roman nu mi-a scris vreun mesaj macar sa imi spuna ca exagerez cand vb de romani ca nu mai avem mandrie si onoare insa cand a fost vb sa scriu cateva fraze despre tigani a si aparut cineva sa imi spuna "sa o las mai moale". Nu am nici 3 luni decand am blogul si deja a aparut cineva sa imi dea "sugesti" despre ce sa nu scriu.Oare de ce? Nu ar fi ideal sa ne vedem fiecare de treburile noastre?
   Aici scriu despre anumite trairi in general legate de suflet insa cand mai scriu articole despre anumite chestii care ma deranjeaza eu un singur mod de a-mi demonstra contrariul ,faptele despre cei care poate ii jignesc prin cea ce scriu,faptele lor doar ele conteaza,iar deocamdata faptele bune care le fac tigani sunt foarte putine,in general ei fac numai rau,asta este adevarul ,trebuie sa privim realitatea asa cum este ea.
  Cineva imi spunea ca tiganii au un talent nativ , acela de a canta si cred ca in mare parte a avut dreptate (cu toate ca gusturile mele sunt altele) insa trebuie sa recunosc ca sunt foarte multi oameni carora le place muzica tiganeasca cu adevarat printre ei l-as enumera chiar pe actorul meu preferat Jonny Deep,ca nu imi place mie asta nu inseamna ca nu au talent , mie de exemplu nu imi place inca nici muzica simfonica asa ca nu trebuie luata ca o jignire.Am fost deacord cu spusele amicului meu si am si eu o sugestie pentru toti tigani ,cantati frate, nu mai furati ,nu mai pacaliti lumea, cantati peste tot in toata Europa ,in toata lumea , duceti-va in strainatate si cantati , ar fi ok si nu o spun cu ignoranta , mi-ar place sa fiti vazuti ca niste oameni care incalzesc prin cea ce canta sufletele altor oameni . Insa din pacate nu este asa , lumea trece cu teama pe langa voi , majoritatea va urasc pentru ca nu aveti scrupule , imi pare rau pentru cea ce scriu dar asta e adevarul iar voi stiti asta , iar pentru cei care nu sunteti ca majoritatea va doare si nu vreti sa recunoasteti si sincer eu unul va inteleg poate mai mult ca uni care spun in fata ca nu au nimic cu tigani iar in ei zace o ura de nestavilit.
  Daca eram ipocrit si nu vedeam realitatea puteam sa scriu ceva care sa ii deranjeze si pe maghiari de exemplu,dar sincer nu am ce,oamenii muncesc isi vad de treaba lor,au bun simt iar majoritatea nu sunt deacord cu gesturile extremiste facute de uni dintre ei cum nici eu nu sunt deacord cu gesturile extremiste facute de anumite personaje ciudate din Romania. Eu cred ca singurul scop al oamenilor care locuiesc in aceasta tara trebuie sa fie  acela de a face ceva sa traim mai bine atat si nimic mai mult.Ura apare din neajunsuri si saracie , din durere provocata de cei de langa tine ,poate si ei la randul lor provocandu-ti durerea din diferite motive.
  Acum ceva timp am fost in Ungaria si am stat in casa unui ungur 2 zile,un ungur nascut si crescut in Romania , dar care datorita problemelor vizibile cu,care se comfrunta Romania a decis sa se mute definitiv in Ungaria impreuna cu toata familia mai putin fratele lui. Ce vreau sa spun e ca acel ungur nascut si crescut in Romania desi se stabilise in Ungaria de vreo 15 ani, el vb numai de Romania , in orice sport pe echipe el tine cu Romania , la fotbal tine cu Steaua , acolo in Ungaria urmareste canalele tv din Romania. Mi-a mai spus ca el se simte roman si ca in Ungaria inca nu sa acomodat si ca nu crede ca sar putea acomoda vreodata , dealtfel fratele lui a stat cativa ani in Ungaria apoi sa intors spunandu-i ca in Romania e locul lui. Sincer treaba asta ma facut sa ma simt bine ca sunt roman si pot  spune ca pentru mine sunt din ce in ce mai rare cazurile care ma fac sa fiu mandru ca sunt roman.Sistemul din ultimi 20 de ani a avut "grija" sa nu mai scoata valori si sa le ingroape incet dar sigur pe cele din trecut facandu-ne din ce in ce mai vizibil sa ne pierdem identitatea ca natie.
  Calitatea omului nu trebuie judecata dupa  culoarea pieli ci dupa caracterul fiecaruia , cat despre tigani daca fiecare dintre ei s-ar comporta normal acolo unde traiesc si si-ar vedea de treaba, castigandu-si respectul prin faptele lor , nu vad de ce i-ar deranja cand cineva ar scrie sau spune ceva aiurea despre ei , ei insasi trebuie sa stie cine sunt ca persoana.Pe mine de exemplu nu m-a putut nimeni influienta cu privire la maghiari , eu am privit mereu totul detasat si am vrut tot timpul sa vad realiatea prin ochi mei nu prin ochi altora.
   Inca o treaba pe care nu o stiam acum 10 ani ,e ca tigani sunt vazuti rau in toate tarile si aici nu ma refer la tiganii romani ci la tiganii spanioli,italieni,unguri francezi,suedezi . Intrebarea care o pune eu este... De ce? O intrebare care ar trebui sa si-o puna chiar ei , sa vada unde cresesc si sa incerce sa  repare ce e de reparat in comportamentul lor,dar se pare ca lor le place sa fie cea ce sunt si ca nu vor face niciodata ceva pentru a putea sa se schimbe.E mult mai usor sa faci rau iar apoi sa te victimizezi fatarnic si pervers bagand in fata motivul fumat deja cum ca noi restul suntem rasisti.Nu suntem rasisti dar sincer ne-am saturat si noi de anumite treburi de care ne lovim in fiecare zi cu privire la voi.
  Sincer am tot respectul pentru tiganii care au reusit in viata prin munca si ambitie si sunt constient ca lor le-a fost de 10 ori mai greu decat unui roman de exemplu , dar cei care au reusit trebuie sa realizeze ca obstacolele puse intentionat care le-au intampinat datorita faptului ca sunt tigani  au fost puse pentru ca lumea nu mai are incredere in voi,poate multi au ganduri pasnice ,dar voi cei care vreti sa realizati totul prin munca trebuie in primul rand sa va condamnati semeni pentru neincrederea cu care sunteti priviti. Cum as putea eu unul sa nu il apreciez de exemplu pe Banel Nicolita cand omul ala munceste mai mult decat toti jucatori de la Steaua chiar si pe Conecte-R , cu toate ca gestul cu tricoul mi s-a parut bizar , ma uit la clip si il simt ca are emoti si il inteleg , e frustrarea din suflet cu ,care a trait atata timp,poate a fost o refulare iar acum poate e mai usurat ,sau poate nu.Gestul asta el nu il facea niciodata daca nu existau Parazitii si el daca ar citi vreodata asta ar sti despre ce vorbesc , insa eu nu asteptam asta de la el , nu ma intereseaza ca e tigan,omul munceste isi vede de treaba , in sfarsit, eu as fi vrut ca el sa apara si sa isi ceara scuze tuturor celor care au facut si fac muzica comerciala pentru ca el acum tot asta face.Putini dintre cei care il asculta acum stiu ca  , Conecte-R , la inceputurile lui ca muzician a cantat cu Rimaru la R.A.C.L.A. iar in multe melodii ii critica pot spune foarte dur pe cei ce cantau muzica comerciala , adica chiar ce face el acum. Sa isi fi cerut scuze in fata celora pe care acum ceva timp ii defaima , atunci da era intradevar un gest adevarat ,dar asa pe mine unul gestul lui nu ma impresionat deloc ,din contra...
  Oricum ura mea cea mai mare este impotriva celor ce ne conduc ,datorita lor se intampla ce se intampla,au  ei grija sa ne distruga tuturor calitati ca onoarea si mandria. Politicul din Romania e ca o padure unde au ramas doar hienele , din pacate nici macar lupi nu ma gasim printre ei , iar Romania e un haos total.

3 comentarii:

  1. buna Robert interesant si adevarat ceea ce scrii despre tigani .Mereu m-am intrebat de ce se mediatizeaza atit de mult despre tigani cind stim foarte bine ca in ultimii ani in tara si in lume multi romani au comis crime ,jafuri,trafic de persoane etc... Raspunsul l-am aflat acum cind traiesc in alta tara ,am fost la o reuniune charity si grupul pe care il aveam era format numai de pers de culoare cind am spus ca sint romanca prima lor reactie a fost sa ma intrebe tiganca?Pe bune blonda cu ochi albastri si piele alba nu prea vezi la tigani dar atunci mi-am dat seama ca ceea ce reprezinta pt noi tigan ca pers nu reprezinta si pt ei adica pt noi cuv tigan inseamna murdar ,needucat,prost imbracat ,sarac,criminal,hot intr-un cuvint tot ce este mai rau si degradant dar pt ca tiganii fac lucruri extreme si de cele mai multe ori in grupuri mai mici sau mari au un impact mult mai mare peste tot .Cand tiganii au o problema ies toti cu catel cu purcel la lupta si scandalul e mult mai mare .In Irlanda in urma cu citiva ani un grup de tigani au ocupat autobanda si au dormit sub pod de atunci toti irlandezii cind aud de romani imediat spun aceasta intimplare si ne vad si pe noi tigani ,pt ei nu e imp cum sintem imbr sau educatia care o avem roman inseamna tigan .Acum vreau sa vb despre altceva v-ati gindit vreodata cit de marginalizati si condamnati sint tiganii?Din generatie in generatie au crescut in lipsuri ,violenta,mizerie,fara educatie asta este mediul lor natural pt ei este normal pt ca au propriile lor reguli si libertate ,ceea ce primesc asta transmit mai departe din genertie in generatie Cine este vinovat?Nu am sa raspund la intrebare dar am sa va provoc sa gasiti singuri raspunsul.Daca s-ar incepe un program de integrare in societate al tiganilor cine ar fi de acord sa primeasca o familie sau 1 copil de tigan caruia sa-i arate ce inseamna caldura unui camin si afectiune ,cine ar fi interesat sa ofere locuri de munca pt ei?E foarte greu sa raspundem la astfel de provocari pt ca asta inseamna ca trebuie sa ne implicam sa ne luam anumite riscuri si mai ales sa fim responsabili .E mult mai comod sa stam pe margine si sa privim ,sa comentam si sa acuzam pt ca nu ne costa nimic de aceea cind trecem pe linga un copilas de tigan care cerseste il ocolim cu dispret pt ca vedem in el un viitor delicvent care in viitor ne poate pune viata in pericol deja l-am condamnat si i-am pus o eticheta problema e ca el va invata sa traiasca cu aceasta eticheta si o va transmite viitoarelor generatii este un blestem generational

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate Danya si e foarte corect ce spui insa eu as vrea sa iti spun ca am lucrat in Spania pentru englezi , portughezi,spanioli ,suedezi si i-am intrebat inevitabil daca si tigani lor sunt asa si mi-au raspun ca da sunt la fel.Oare tari ca Anglia ,Spania, Suedia nu au incercat sa ii integreze?Oare nu cumva si ei ar trebui sa faca ceva sa fie acceptati in societate si sa nu mai fie priviti cu ura?Problema lor e ca le place sa fie temuti de cei din preajma lor, acolo gresesc ei nerealizand de faptca de la frica la ura nu mai este decat un pas,iar de la ura la alte chesti mai grave e un pas si mai mic.Apoi cand dau de necaz incep sa urle in gura mare ca e vb de rasism,nu mi se pare corect din partea lor.Eu spun ca e mult mai sanatos sa fi respectat nu temut.Cand esti respectat iubirea oamenilor fata de tine e foarte aproape.Am spus-o si in articol am tot respectul pentru tiganii care razbesc in viata prin munca si corectitudine si am respect pentru ca stiu ca pentru ei e foarte greu poate imposibil daca nu au o vointa de fier,insa macar ei care vor sa faca asta trebuie sa inteleaga ca nu e doar vina noastra ca nu avem incredere in ei, eu consider ca e si vina lor si ei ar trebui sa faca ceva sa fie priviti altfel.Lumea se uita ciudat pe un copil de tigan cersetor pentru ca toti stim ca el e pus acolo de altcineva iar multi nu le dau nimic pentru ca stiu ca bani aia nu o sa-i ramana lui.Eu ii respect pentru ca sunt uniti nu ca noi romani care deabia asteptam sa i se intample vecinului ceva rau,inafara de asta ei continua sa isi pastreze identitatea nu ca noi care poate in 100 de ani no sa mai stim cine suntem.Mai este ceva ,eu nu consider ca denumirea de tigan este jignitoare , de fapt e traducerea motamo a cuvintelor gipsy si gitano,iar multi dintre ei nu au fost deacord cu idea de rrom .Eu oricum consider ca tot ce se intampla in tara asta e datorita nenorocitilor care ne conduc,din cauza acestor nenorociti la cravata am ajuns in halul care suntem ca popor ,eu pe ei am ura, ca imi dau cu parerea despre tigani si ca le condamn comportamentul nu mi se pare ceva aiurea,am spus-o si o mai spun nici noi roamni nu mai suntem ce am fost si noi avem problemele noastre, totul se intampla din cauza celor care ne conduc...

    RăspundețiȘtergere
  3. omule...au ajuns sa ne conduca ei tara...connect-r...nu imi imaginez cum acest...aceasta chestie a putut vreo data sa cante cu Rimaru la R.A.C.L.A. Ne face tara de ras...si asa ca (politic vorbind) e un ca*at de tara a mai venit si asta sa dea o nuanta si mai maronie

    RăspundețiȘtergere